Nu stänger vi
om året som gått.
Ett omtumlande år för många. Man får vara extra tacksam för det lilla, vilket jag känner att vi är.
Vi tackar våra gulliga kunder för ett givande år, och hoppas ni hittar till oss även nästa år!
Vi ses! Kram!
om året som gått.
Ett omtumlande år för många. Man får vara extra tacksam för det lilla, vilket jag känner att vi är.
Vi tackar våra gulliga kunder för ett givande år, och hoppas ni hittar till oss även nästa år!
Vi ses! Kram!
till påsk. Gott året runt. Här har vi lagat till lammfärs och serverar med en god tomatsås, couscous och brytbönor. Nu kan du passa på att fynda lammfärs, från våra egna djur. 160:-/kg (ordinarie pris 180:-/kg) fram t.o.m. 31 mars. Reservation för slutförsäljning, naturligtvis. Färsen är vacuumpackad och frusen. Förpackningsstorleken ligger på 500g – 750g….
Innan vi vet ordet av så är det jul! Vi förbereder oss för adventsmarknader. Den första vi deltar i är den 12 november. Den är i Norrbyladan, i Mjölby. Där har vi varit förut. Trevligt, välordnat och ganska mycket folk. Man får se till att klä sig varmt, eftersom den är i en gammal lada….
alla en härlig, mysig jul! Vi har öppet som vanligt under helgerna, dvs 8 – 19.
Mörkare än bilden visar. Funderar på om det kan vara bovete. Vet inte om någon, i närheten, odlar bovete i år. Smaken är mjuk men fyllig. Liknar inget vi känt förut. Spännande! Idag sätter vi etiketter på burkarna med krusbärsmarmelad. Sedan kommer de ut i boden. Den är öppen 8-20
av alla våra bin. De har bråda dagar nu, liksom ”biskötaren”.
Så kallas honungen när bina samlat nektar från, i stort sett, en sorts blommor. Just det här biet var berusat av blommande persilja. Iallafall verkade det så. Det var ett högt surrande från olika insekter. De verkade alla vara i extas över blommorna. Tror inte det finns möjlighet att få till en sorthonung som, till…