Välkommen in i vår lilla bod!

Öppet 8-18, alla dagar.

Vi har honung, lammskinn, saft, ägg, grönt och mycket annat!

Liknande nyheter

  • Nu kan du köpa

    både Chorizo och Ölkorv hos oss. Vi lämnade in fårkött på Agetomta gård och så tillverkade de jättegod korv till oss. Liksom med vårt lamm – och fårkött, så förvarar vi det inte ute i vår lilla Gårdsbod. Hör av dig när du är här (eller när du vill komma) så kommer vi ut. Nu…

  • Vad gör bina

    på vintern? På senhösten/vinter samlar de ihop sig i ett klot för att hålla värmen och under vintern händer inte så mycket. De äter litet. Några klarar inte vintern. Bina, som bebor kupan, nu föddes i augusti och är dem som hjälper igång samhället på våren, tills de nya kan ta över. Normalt lever annars…

  • tre-pack

    tre st lagom stora burkar. tre olika slungningar. En mild, litet ljusare försommarhonung. En burk från mitt-i -sommaren-slungning. En sensommarhonung med ljungkaraktär. Tänk att honung kan smaka så olika! Det visste vi inte när vi började med bin. Trodde att honung var honung, rätt och slätt, men så är det ju verkligen inte!

  • Våra höns

    har inget emot litet gråväder. De till och med traskar omkring ute även om det skulle ligga litet snö på marken. Det är så kul att se en massa hönsspår ute i snön. Förstås får de vara inne om det är alldeles för mycket att pulsa i.

  • här bor vi.

    Nu, på vintern, ser man (nästan) alla hus. Jag får återkomma framåt sommaren, när träden är som en grön ridå, och skymmer insyn och skuggar solen, varma dagar. De stora träden är lönnar. Längst ned till vänster, med långsidan mot vägen, är vår lilla Gårdsbod.