Första lilla lammet för i år!

Liknande nyheter

  • Krusbär

    Nu blommar de vilken dag som helst. Ger bina mycket både pollen och nektar. Vad jag inte visste var att det finns ett ”Krusbärssandbi” som bara (?) samlar pollen från krusbär. De förekommer inte här men tydligen i Halland och Skåne. Vi har iofs bin här, hos oss, som är specialiserade på hassel.

  • Gulliga lilla Flora

    och de flesta av hennes kompisar har flyttat. Nu har vi bara höns och bin kvar. Och HUNDEN naturligtvis. Tyvärr är oron för vargen allför stor för att jag ska orka med att ha fåren kvar. Vi har rovdjursavvisande stängsel, men det hjälper inte mina orostankar, tyvärr. (Det innebär också att vår hästtransport kommer att…

  • Det känns som om Krusbär

    varit litet ute ett tag. Nu hoppas jag det är på ingång igen. Krusbär är ett av de godaste bären. Just de här får bli marmelad eller kanske sylt. När jag var liten åt vi ganska ofta krusbärskräm med mjölk till och bitar av knäckebröd ovanpå. Så gott! I vår trädgård växer Invicta och Martlet,…