Liknande nyheter
Honungens dag
är alltid den 20 augusti. Vi firar det med att lämna minst 10% på allt ätbart i vår lilla bod, och bjuder på en kopp kaffe med enklare tilltugg (mycket enkelt). Öppet, som vanligt 8 – 20
Nu kan du köpa
både Chorizo och Ölkorv hos oss. Vi lämnade in fårkött på Agetomta gård och så tillverkade de jättegod korv till oss. Liksom med vårt lamm – och fårkött, så förvarar vi det inte ute i vår lilla Gårdsbod. Hör av dig när du är här (eller när du vill komma) så kommer vi ut. Nu…
Nu börjar slånet, i vår trädgård, att blomma!
Imorgon är hela busken (båda två) en vit sky. Vackert, och poppis hos bina. Sedan blir det sura, kärva bär i höst. Mildras en aning efter en frostnatt.
Ingen skridskois
Nu varken bär eller brister isen. Eller förresten, den brister nog. Februari…kallt brukar det vara, men månaden är inte slut än. Tröstar mig litet med att så frön. Det får inte bli FÖR mycket. Jag vet hur det brukar bli. Varken tid eller plats brukar räcka till. men det är, å andra sidan ett senare…
Här hemma
handlar det mest om att röja snön, som kommit. Djuren vill knappast gå ut. Utom hunden då. Hon gillar visst alla sorters väder. Matte är definitivt ingen vintermänniska. Vår och höst är det jag tycker bäst om, men det kommer väl det också, så småningom.
Svensk sparris
grön och lila. Nu skördar vi morgon och kväll, gör lagom stora knippen som sedan hamnar ute i vår lilla bod.
