Nu har vi

nyslungad honung ute i gårdsboden.

Jättegott till yoghurt tillsammans med färska bär och gärna rostade hasselnötter!

Liknande nyheter

  • före åskan.

    Inte jätterädd för åska, men litet sådär känns det om ovädret är väldigt nära. Inbillar mig att det var mycket mera åska när jag var liten, eller så bodde jag kanske i ett ”åskstråk”. Då hände det att vi gick ut och satte oss i bilen. Tryggt och litet småmysigt. Eller så trodde man det…

  • Rapsfält

    vid Tjällmo. Tyvärr inte inom våra bins flygradie. De håller istället till i fruktträd, på blåbärsblommor och lingonblommor. Bland annat.

  • Honungens dag

    är alltid den 20 augusti. Vi firar det med att lämna minst 10% på allt ätbart i vår lilla bod, och bjuder på en kopp kaffe med enklare tilltugg (mycket enkelt). Öppet, som vanligt 8 – 20

  • här bor vi.

    Nu, på vintern, ser man (nästan) alla hus. Jag får återkomma framåt sommaren, när träden är som en grön ridå, och skymmer insyn och skuggar solen, varma dagar. De stora träden är lönnar. Längst ned till vänster, med långsidan mot vägen, är vår lilla Gårdsbod.