lila sparrisstänglar som sticker upp ur jorden

Sparris

Finns det någon mer uppskattad, svensk primör?

Just den här är så vacker att hyvla tunt i sallader. och god, förstås.

Liknande nyheter

  • Vit jul?

    Nej, det blir det inte. Inte hos oss iallafall. Vi får fira jul ändå. Träffas i lugn och ro, hemgjord julmat, närodlad gran, några hyacinter. Det är OK för mig.

  • ERBJUDANDE I BODEN

    Kanske till far, eller till någon annan. Just detta består av en flaska saft, en förpackning kolor, en burk sylt och en påse biscotti. Allt producerat på Krusbärsgården, förstås. Priset för detta är 140:- Kolasmaker att välja mellan: choklad, vanilj, vanilj med brynt smör, mint, lakrits, salt lakrits och, sist men inte minst, saffran.

  • Lammkött är vanligt

    till påsk. Gott året runt. Här har vi lagat till lammfärs och serverar med en god tomatsås, couscous och brytbönor. Nu kan du passa på att fynda lammfärs, från våra egna djur. 160:-/kg (ordinarie pris 180:-/kg) fram t.o.m. 31 mars. Reservation för slutförsäljning, naturligtvis. Färsen är vacuumpackad och frusen. Förpackningsstorleken ligger på 500g – 750g….

  • före åskan.

    Inte jätterädd för åska, men litet sådär känns det om ovädret är väldigt nära. Inbillar mig att det var mycket mera åska när jag var liten, eller så bodde jag kanske i ett ”åskstråk”. Då hände det att vi gick ut och satte oss i bilen. Tryggt och litet småmysigt. Eller så trodde man det…

  • Stora flingor

    men de försvann ganska fort från marken. Även fast jag inte gillar vintern så tycker jag det kan vara vackert. Kontrasten med, visserligen höstgula, kvarsittande löv och snöfall.

  • det drar ihop sig

    Innan vi vet ordet av så är det jul! Vi förbereder oss för adventsmarknader. Den första vi deltar i är den 12 november. Den är i Norrbyladan, i Mjölby. Där har vi varit förut. Trevligt, välordnat och ganska mycket folk. Man får se till att klä sig varmt, eftersom den är i en gammal lada….