Tycker ni

det blir litet tjatigt med bin? Kunde inte låta bli att visa den här lilla damen. Hon tittade, som jag tydde det, länge, förvånat, över kanten på kupan. Ungefär som om hon undrade vad vi höll på med. Störa henne i hennes hem, bara sådär.

Ibland måste vi ju kolla igenom kuporna och se att allt är ok.

Liknande nyheter

  • Hönsen

    har börjat rugga, dvs de tappar de gamla fjädrarna och sedan växer ”vinterpälsen” ut. Ja, de blir inte helt nakna, men väldigt nakna på halsen, och tuppen tappar sina fina stjärtfjädrar. Energin räcker inte till att både producera nya, fina fjädrar och att producera ägg, så det blir väldigt glest på ägg ett tag framöver….

  • Nu stänger vi

    om året som gått. Ett omtumlande år för många. Man får vara extra tacksam för det lilla, vilket jag känner att vi är. Vi tackar våra gulliga kunder för ett givande år, och hoppas ni hittar till oss även nästa år! Vi ses! Kram!

  • nu har vi fått

    hem en del lammkött. Egen produktion. Slaktat, styckat och vacuumpackat på Vikbolandsstruts slakteri. Finns att köpa fr o m 2 september. Nu, i helgen (2-3 sept) bjuder vi på kaffe och så får du möjlighet att provsmaka några olika honungar. Min egen favorit, just nu, är den på bilden, nedan. Vi har boden öppen mellan…

  • Våra höns

    har inget emot litet gråväder. De till och med traskar omkring ute även om det skulle ligga litet snö på marken. Det är så kul att se en massa hönsspår ute i snön. Förstås får de vara inne om det är alldeles för mycket att pulsa i.