Gott Nytt År
välkommen att följa med oss in i 2025.
välkommen att följa med oss in i 2025.
är alltid den 20 augusti. Vi firar det med att lämna minst 10% på allt ätbart i vår lilla bod, och bjuder på en kopp kaffe med enklare tilltugg (mycket enkelt). Öppet, som vanligt 8 – 20
men de försvann ganska fort från marken. Även fast jag inte gillar vintern så tycker jag det kan vara vackert. Kontrasten med, visserligen höstgula, kvarsittande löv och snöfall.
bara litet vintermånader emellan.
av alla våra bin. De har bråda dagar nu, liksom ”biskötaren”.
Öppet 8-18, alla dagar. Vi har honung, lammskinn, saft, ägg, grönt och mycket annat!
Nu, på vintern, ser man (nästan) alla hus. Jag får återkomma framåt sommaren, när träden är som en grön ridå, och skymmer insyn och skuggar solen, varma dagar. De stora träden är lönnar. Längst ned till vänster, med långsidan mot vägen, är vår lilla Gårdsbod.