Förberedelser inför

jul- och adventsmarknader.

Vi märker upp honungsburkar, bakar biscotti och planerar för vad som ska med. Vad som passar i presentförpackningarna od.

På bilden är det bl a saffransbiscotti och biscotti med apelsin och choklad.

Roligt ska det bli! Men nästan lika kul att planera inför!

honungsburkar och påsar med biscotti

Liknande nyheter

  • nu har vi fått

    hem en del lammkött. Egen produktion. Slaktat, styckat och vacuumpackat på Vikbolandsstruts slakteri. Finns att köpa fr o m 2 september. Nu, i helgen (2-3 sept) bjuder vi på kaffe och så får du möjlighet att provsmaka några olika honungar. Min egen favorit, just nu, är den på bilden, nedan. Vi har boden öppen mellan…

  • Nu stänger vi

    om året som gått. Ett omtumlande år för många. Man får vara extra tacksam för det lilla, vilket jag känner att vi är. Vi tackar våra gulliga kunder för ett givande år, och hoppas ni hittar till oss även nästa år! Vi ses! Kram!

  • Rapsfält

    vid Tjällmo. Tyvärr inte inom våra bins flygradie. De håller istället till i fruktträd, på blåbärsblommor och lingonblommor. Bland annat.

  • Nu är det

    ett nytt år och här är ganska lugnt. Vi ägnar den mesta tiden åt att se till djuren och se till att de har det drägligt i den här kylan. Fåren har fått en värmebalja till vattnet och hönsen har en värmelampa. Värmelampan gör väl alltid något, hoppas jag. Snöslungan har gått många timmar och…