Svensk sparris
grön och lila.
Nu skördar vi morgon och kväll, gör lagom stora knippen som sedan hamnar ute i vår lilla bod.
grön och lila.
Nu skördar vi morgon och kväll, gör lagom stora knippen som sedan hamnar ute i vår lilla bod.
av alla våra bin. De har bråda dagar nu, liksom ”biskötaren”.
i vår trädgård, just nu. En ljuvlig liten blomma. Sprider sig lätt, men det gör inget.
Allt väl, so far. Skönt! Vi har bara ett fåtal får, men 5 tackor=12 lamm.
blev det av en del bär. Finns även syltburkar i vår lilla bod. Nu är vinbären slutplockade för i år. En buske, som är självsådd funderar jag på att ta bort. Den har aldrig varit så generös med bär, tyvärr. Resten ska beskäras litet grann, dvs en del gamla grenar för ge plats för de…
till saft. Det är ganska glest bland saftflaskorna, både i vår lilla bod och i hantverksboden, i Tjällmo.
har inget emot litet gråväder. De till och med traskar omkring ute även om det skulle ligga litet snö på marken. Det är så kul att se en massa hönsspår ute i snön. Förstås får de vara inne om det är alldeles för mycket att pulsa i.