Nu närmar sig

vintertiden. Det är redan mörkt på kvällarna och de flesta växter i grönsakslandet är på upphällningen. Gurkplantorna ska tas bort idag och sparrisplantorna har fått röda bär, men persiljan är stor och fin.

Liknande nyheter

  • Nu stänger vi

    om året som gått. Ett omtumlande år för många. Man får vara extra tacksam för det lilla, vilket jag känner att vi är. Vi tackar våra gulliga kunder för ett givande år, och hoppas ni hittar till oss även nästa år! Vi ses! Kram!

  • Ingen skridskois

    Nu varken bär eller brister isen. Eller förresten, den brister nog. Februari…kallt brukar det vara, men månaden är inte slut än. Tröstar mig litet med att så frön. Det får inte bli FÖR mycket. Jag vet hur det brukar bli. Varken tid eller plats brukar räcka till. men det är, å andra sidan ett senare…

  • Hönsen

    har börjat rugga, dvs de tappar de gamla fjädrarna och sedan växer ”vinterpälsen” ut. Ja, de blir inte helt nakna, men väldigt nakna på halsen, och tuppen tappar sina fina stjärtfjädrar. Energin räcker inte till att både producera nya, fina fjädrar och att producera ägg, så det blir väldigt glest på ägg ett tag framöver….

  • På söndag/fars dag

    kan du passa på att åka till Norrbyladan, strax utanför Mjölby. Letar du efter en lagom stor, mysig adventsmarknad med fint hantverk, mathantverk, blommor och mycket annat, då tycker jag att du ska åka dit! Gå in på facebook och titta litet! Marknaden öppnar kl 11 och håller på till kl 15

  • Nu kan du köpa

    både Chorizo och Ölkorv hos oss. Vi lämnade in fårkött på Agetomta gård och så tillverkade de jättegod korv till oss. Liksom med vårt lamm – och fårkött, så förvarar vi det inte ute i vår lilla Gårdsbod. Hör av dig när du är här (eller när du vill komma) så kommer vi ut. Nu…