Smörgåsgurka brukar
jag göra av gröna smågurkor, men i år ville de vita gurkorna ge en betydligt större skörd. Förutom att sälja färska gurkor har vi gjort saltgurka (färsksaltad på öschötskt sätt) och den här omtyckta smörgåsgurkan.

jag göra av gröna smågurkor, men i år ville de vita gurkorna ge en betydligt större skörd. Förutom att sälja färska gurkor har vi gjort saltgurka (färsksaltad på öschötskt sätt) och den här omtyckta smörgåsgurkan.

men de försvann ganska fort från marken. Även fast jag inte gillar vintern så tycker jag det kan vara vackert. Kontrasten med, visserligen höstgula, kvarsittande löv och snöfall.
både Chorizo och Ölkorv hos oss. Vi lämnade in fårkött på Agetomta gård och så tillverkade de jättegod korv till oss. Liksom med vårt lamm – och fårkött, så förvarar vi det inte ute i vår lilla Gårdsbod. Hör av dig när du är här (eller när du vill komma) så kommer vi ut. Nu…
Finns det någon mer uppskattad, svensk primör? Just den här är så vacker att hyvla tunt i sallader. och god, förstås.
Kanske till far, eller till någon annan. Just detta består av en flaska saft, en förpackning kolor, en burk sylt och en påse biscotti. Allt producerat på Krusbärsgården, förstås. Priset för detta är 140:- Kolasmaker att välja mellan: choklad, vanilj, vanilj med brynt smör, mint, lakrits, salt lakrits och, sist men inte minst, saffran.
Underbart väder fick vi också, även om temperaturen var i lägsta laget. Nu väntar vi på sparris och rabarber! Vi har Gårdsboden öppen alla dagar 8-18