Liknande nyheter
Idag har jag plockat svarta vinbär
till saft. Det är ganska glest bland saftflaskorna, både i vår lilla bod och i hantverksboden, i Tjällmo.
Vit jul?
Nej, det blir det inte. Inte hos oss iallafall. Vi får fira jul ändå. Träffas i lugn och ro, hemgjord julmat, närodlad gran, några hyacinter. Det är OK för mig.
Kommer ni ihåg?
Förrförra året fick de flesta en enorm äppelskörd. Förra året blev resultatet knapert. Tyvärr har två av våra träd drabbats av fruktträdskräfta, ett Signe Tillisch och ett ett Summerred. Jättegoda äpplen båda. Jag anar att, förutom att det ena smittades av det andra, även att läget inte var det bästa. De växte på baksidan av…
På söndag/fars dag
kan du passa på att åka till Norrbyladan, strax utanför Mjölby. Letar du efter en lagom stor, mysig adventsmarknad med fint hantverk, mathantverk, blommor och mycket annat, då tycker jag att du ska åka dit! Gå in på facebook och titta litet! Marknaden öppnar kl 11 och håller på till kl 15
Rapsfält
vid Tjällmo. Tyvärr inte inom våra bins flygradie. De håller istället till i fruktträd, på blåbärsblommor och lingonblommor. Bland annat.
Gott Nytt År
välkommen att följa med oss in i 2025.
