Den här nyslungade honungen är riktigt mörk

Mörkare än bilden visar. Funderar på om det kan vara bovete. Vet inte om någon, i närheten, odlar bovete i år.

Smaken är mjuk men fyllig. Liknar inget vi känt förut.

Spännande!

Idag sätter vi etiketter på burkarna med krusbärsmarmelad. Sedan kommer de ut i boden.

Den är öppen 8-20

Liknande nyheter

  • Solrosorna

    är nästan de enda som fortfarande blommar, på vår lilla åker. Snart ska alltihop tas bort. Antagligen ersätts blommorna av vall. Men jag hoppas många insekter (och andra djur) fick glädje av blommorna. Konstigt nog visade det sig inte i honungen. Inget mer än att nektar från honungsörten finns en hel del i burkarna. Konstigt…

  • Dagliljor

    så vackra. Såg dessa på en bilpromenad, häromdagen. Vi har ”bara” gula, men de är fina, de också. Roger håller på med bina. Bl a är det snart slungningsdags igen. I veckan, eller förra kanske, bytte han ut drottningarna, i några av samhällena. Ett av dem var bebott av ganska sura och trista bin. Det…

  • Här hemma

    handlar det mest om att röja snön, som kommit. Djuren vill knappast gå ut. Utom hunden då. Hon gillar visst alla sorters väder. Matte är definitivt ingen vintermänniska. Vår och höst är det jag tycker bäst om, men det kommer väl det också, så småningom.